Hărţi şi informaţii despre Drumul Taberei

27 Februarie 2008

Mai e mult până departe?

Filed under: Transport şi trafic — Ionuţ @ 12:59

Multă lume, pe internet sau în discuţii private, critică situaţia transportului din cartierul Drumul Taberei, acesta fiind unul din motivele pt care mulţi dispreţuiesc aceste locuri (uitând că nici în zona lor nu e tocmai OK în orele de vârf).

Mândria brigăzilor comuniste din anii ’60-’70, Drumul Taberei devine pe zi ce trece coşmarul logistic a jumătate de milion de oameni, rezidenţi sau în tranzit. Şi asta pt că nu există decât 2 mari rute ce fac legătura cu principalele zone de interes din oraş: către Centru şi Est prin intersecţia de la Răzoare sau către Nord traversând Militari-ul.

Pentru cine nu ştie despre ce vorbesc (paradoxal, există şi asemenea persoane), să ia o hartă şi să se uite estimativ unde sunt situate Romancierilor şi intersecţia-rond de dinainte de Universitatea de Apărare (fosta Academie Militară). Apoi să-şi închipuie un convoi compact de vehicule întinzându-se pe 2-4 benzi între cele 2 zone şi făcând 40-60 de minute pe un traseu de 5-10 minute.

Cei ce folosesc reţeaua de metrou din cartierele învecinate sunt mai „norocoşi”: trebuie să aştepte dimineaţa vreo 3-4 tramvaie la Piaţa Drumul Taberei sau la Plaza pt a pleca din cartier, iar seara în nodul de la Crângaşi se aşteaptă între 5 şi 15 tramvaie pt a intra în Drumul Taberei în condiţii cât de cât decente.

Cât priveşte rutele de fugă, tot mai multă lume apelează la ele. Spre exemplu astăzi la ora 9, când Str. Poiana Sibiului şi ieşirea de la fostul sediu Pagini Aurii erau blocate.

Cum Capitala încă nu are o strategie de dezvoltare urbană şi a infrastructurii, iar Metrorex e prea sufocat de datorii şi problemele din staţiile subdimensionate ca să mai opereze încă o magistrală, nu se întrevede încă nici o soluţie până la blocarea totală a cartierului. Care blocare, conform unor previziuni pesimiste, va surveni în circa 3-4 ani.

4 comentarii

  1. Mai e si iesirea din Ghencea – 13 Septembrie.
    In fine, eu de-abia astept sa inchida Razoare pentru constructia pasajului. Atunci probabil va trebui sa facem cursuri de condus masinile doar pe doua roti.

    Comentariu de PM — 28 Februarie 2008 @ 16:44

  2. Ştiu că este, dar am omis-o cu bună ştiinţă pt că grosul se duce în alte direcţii, şi trebuie să fii chiar aiurit ca să mergi spre centru ocolind prin nebunia din Ghencea.

    Comentariu de Ionuţ — 28 Februarie 2008 @ 20:13

  3. Salut,

    Locuiesc la 34 si de aproximativ o luna mi-am schimbat locul de munca. Trebuie sa ajung la ora 9 dimineata la statia de metrou Aurel Vlaicu. E clar ca metroul este cea mai optima si rapida solutie. Am ales sa iau metroul de la statia Crangasi. Am avut in considerare Eroilor sau Politehnica, dar m-am linistit inca din prima zi cand am incercat asta. Drept urmare, 41 de la piata. Dupa cum ati mentionat in post, trebuie asteptate 3-4 tramvaie. Aventura incepe de cand reusesti sa ajungi in tramvai. Este de remarcat initiativa RATB de a micsora intervalul de succedare al tramvaielor, din pacate nu rezolva mare lucru. Inca de la prima statie, Plaza, tramvaiul asteapta sa intre in statie. La urmatoarea, la Sir, este si mai interesant, soferii blocheaza linia. De aici pana la Crangasi, daca faci abstractie de aglomeratie, coate, cuvinte frumoase, este OK. Apoi la Crangasi, la coborare, intotdeauna am impresia ca tot tramvaiul merge la metrou. Dureaza ceva sa ajungi pe peron. Intr-o vreme ma duceam la intrarea de alaturi, dar vad ca s-a descoperit😀. Apoi, metroul, care nu stiu ce program are, aparent, dupa bunul plac, intarzie si 15min, ce-i drept, nu se intampla mereu. Ne incalzeste o tanti care ne informeaza ca urmatorul tren va sosi in 2min. Apoi urcarea in metrou este de circ, sau cele mai amuzante momente. Practic nu trebuie sa faci nimic, pentru ca esti luat pe sus. Multi se opresc in usa, probabil pentru ca urmeaza sa coboare la Victoriei, unde cele 2 scari rulante pur si simplu nu fac fata. Mai exista si scari „nerulante”, dar daca vin doua metrouri in acelasi timp, useless. La intoarcere, in jurul orei 17, analog.

    Ce se poate face? Sau ce pot face cei in masura? O magistrala care sa conecteze Dr. Taberei ar fi solutia?

    Ma scuzati pentru comentariul lung, simteam nevoie sa-mi plang amarul.

    Va urez o zi minunata.

    Comentariu de George — 3 Martie 2008 @ 10:26

  4. George, suntem confraţi de suferinţă. Şi noi, eu şi Adina, urmăm acelaşi drum, doar că de la Victoriei eu o iau spre Română, iar Adina la 9 fără un pic tre’ să fie la Aurel Vlaicu.

    Problemele au mai fost discutate pe alte site-uri, în special despre 41 şi Victoriei. Vezi şi pe Youtube filmele cu aglomeraţia de la scările de la Piaţa Victoriei 2.

    Metroul în Drumul Taberei ar rezolva din probleme, dar doar parţial, pt că peste 200.000 de oameni din Ghencea, Drumul Taberei, Cotroceni şi zonele adiacente vor rămâne blocaţi în staţiile subdimensionate de legătură de pe magistralele vechi.

    Comentariu de Ionuţ — 3 Martie 2008 @ 22:07


RSS feed for comments on this post.

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

%d blogeri au apreciat asta: