Hărţi şi informaţii despre Drumul Taberei

10 Aprilie 2008

Drumul Taberei, instrument politic

Filed under: Comunicări,Lucrări — Ionuţ @ 8:47

Asemeni unor sinistraţi dintr-o zonă calamitată, locuitorii din Drumul Taberei sunt momiţi la votare cu promisiunea proiectelor edilitare.

Dis de dimineaţă la mai multe staţii de metrou din Militari echipe ale PNL Sector 6 împărţeau publicaţii ale partidului ce conţineau aceleaşi promisiuni pe care le tot auzim de ani de zile: metrou în Drumul Taberei. Care este însă adevărul despre metrou în acest cartier, nimeni nu vorbeşte însă.

S-o luăm pe îndelete. Magistrala 5 este perfect realizabilă. Dar, fără a pretinde că sunt vreun erudit în astfel de probleme, există totuşi nişte realităţi.

– Nici măcar Ceauşescu, care avea resursele necesare, nu a făcut-o în 20 de ani de existenţă a cartierului câţi a prins pe vremea lui.

– Nici o guvernare sau administraţie locală post-decembristă nu s-a preocupat serios de acest aspect, totul rezumându-se la planuri de fezabilitate ce spuneau acelaşi lucru: da, e necesar. Dar pt asta nu era nevoie să fie cheltuiţi banii publici, ci doar să se observe traficul şi migraţia maselor în zile de lucru timp de o lună.

– Metroul încă aparţine de Ministerul Transporturilor. Care minister este în ograda PNL-ului, în speţă Orban. Care Orban nu a fost în stare să supravegheze terminarea la timp a altor lucrări de amploare, dar acum se erijează în Don Quijote al Bucureştiului. Personal, în afară de evenimente mondene la care se ducea cu presa după el, eu nu am văzut nici o „realizare” a acestui domn. Aşa că „Orban promite metrou în Drumul Taberei” mi se pare o gogoaşă răsuflată.

– Nici o administraţie locală de sector nu poate purcede la un asemenea proiect fără aprobări municipale, guvernamentale şi fonduri străine. Fără o solidă susţinere politică nici o astfel de lucrare nu poate fi antamată, decât dacă se vrea tergiversarea lucrărilor şi pomparea fondurilor către clienţii politici.

– Reţeaua Metrorex este subdimensionată. Să injectezi încă 100-200.000 de călători în nodurile de trafic deja aglomerate, precum Eroilor, Unirii sau Victoriei este dezastruos. Metrorex nu este în stare să rezolve acum actuala situaţie dezastruoasă în care a lăsat-o regimul comunist, darămite atunci. Pt cine merge rar cu metroul, la Victoriei 2 se stă şi un sfert de oră ca să urci o scară, iar în tunelul dintre Unirii 1 şi 2 se stă şi câte 5 minute, deşi la toate staţiile menţionate se poate parcurge traseul în 30 de secunde, 1 minut.

– Construirea galeriilor metroului presupune tehnici aparte de lucru. Unde solul o permite se forează subteran. În actuala reţea acest lucru se evidenţiază prin galeriile rotunde, de forma frezelor. Unde solul este nisipos, se excavează de la suprafaţă (tuneluri şi staţii pătrăţoase). La noi, în Drumul Taberei, am înţeles că solul este unul nisipos. Deci probabil se va alege soluţia excavărilor. Ţinând cont că magistrala va urma aproximativ linia străzii Drumul Taberei, închipuiţi-vă ce înseamnă asta pt trafic şi locuitorii din zonă. Amintiţi-vă cum a fost când s-a schimbat magistrala RADET-ului şi multiplicaţi cu cât vreţi voi.

Magistrala 5 Metrou Drumul Taberei-Pantelimon se va realiza sigur. Cândva. Mai bine mai târziu decât niciodată. Până atunci presimt că Antonel Tănase va deveni primarul Sectorului 6 bazându-se şi pe voturile cetăţenilor nemulţumiţi de soluţia de transport existentă. Pt că pe tema metroului în cartier se va mai bate multă monedă, iar lupta pt şefia de la 6 se va axa şi pe aceasta.

Sunt sceptic, recunosc, şi cred cu putere şi convingere că nici un candidat actual nu va putea rezolva rapid şi eficient problema transportului în Drumul Taberei. Şi mai cred că primele lucrări vor începe peste 2-3 ani, când se va apropia sfârşitul de mandat şi locuitorii vor trebui să-l realeagă pe „măreţul cârmaci” ce va veni la 6 (oricine va fi el).

2 comentarii

  1. eu am lucrat o vreme (~1 an) la grigorescu si am vazut cum au progresat lucrarile la statia aia (i.e. deloc). de-abia dupa ce am trecut pe acolo dupa vreo 2 ani am remarcat ca s-a miscat ceva. deci nu ma astept decat ca poate copiii mei sa prinda metrou aici… pana una-alta multumesc providentei ca momentan nu trebuie sa ajung nicaieri la ore de varf si ca pot sa merg pe jos pana la poli.

    p.s. ma amuza cum a evoluat planul asta de la 8 statii la 13 la 14 la 30(?!) cand ei nu sunt in stare sa faca macar una.

    Comentariu de Jen — 10 Aprilie 2008 @ 9:35

  2. multumesc ca m-ati pus in blogroll.
    referitor la construirea galeriilor metroului, in cazul solului nisipos de la noi, foarte alunecos si unde nu rezista excavarile de la suprafata, se aplica o alta tehnica aparte. este vorba despre inghetarea suprafetei pe portiuni, decuparea si extragerea solului din portiunea respecitiva si ulterior consolidarea astfel incat sa nu se surpe terenul nisipos. dupa care se lucreaza la „constructia” propiu-zisa. cam asta presupune construirea metroului in dr. taberei. asa ca ce a facut radet-ul e floare la ureche pe langa ce-i asteapta pe cei ce vor lucra la metrou.
    eu nu stiu de ce-si bat capul cu o astfel de solutie ingrozitor de costisitoare ca resurse (financiare, de timp, umane) si nu s-a gandit nimeni la construirea unei magistrale de metrou supraterane. metroul nu e obligatoriu sa treaca pe sub pamant. in plus, o astfel de solutie poate fi completata si cu un proiect pe infrastructura rutiera. Ar rezolva doua probleme dintr-un foc.

    Comentariu de Raluca — 11 Aprilie 2008 @ 10:02


RSS feed for comments on this post.

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

%d blogeri au apreciat asta: