Hărţi şi informaţii despre Drumul Taberei

25 Aprilie 2008

Bd. Liniei?

Filed under: Transport şi trafic — Ionuţ @ 19:07

Din ciclul „Visez şi mi se pare”: cum ar fi dacă în locul căii ferate industriale şi a magherniţelor de pe Str. Liniei, cea care mărgineşte la nord cartierul Drumul Taberei, s-ar construi o şosea rapidă cu 3-4 benzi pe fiecare sens, eventual şi cu mijloace de transport în comun?

Această nouă şosea ar prelua din traficul de pe Bd. Timişoara şi Bd. Iuliu Maniu, iar prin accesul direct în Şos. Panduri ar decongestiona Str. Valea Oltului, Prelungirea Ghencea şi Bd. Ghencea de o parte din maşinile ce circulă către Rahova, Şos. Olteniţei, Şos. Giurgiului, etc. Deci nu am beneficia numai noi de ea, iar blocajele în zona Răzoare ar fi poate mai mici prin posibilităţile extinse de fugă către arterele din jur (desigur, dacă şi zona Răzoare ar trece printr-un proces de reorganizare).

Imaginea de mai jos e doar cu titlu de prezentare. S-au lipit câteva planşe AGC Busman şi s-a marcat cu o dungă roşie traseul ipoteticei artere.

14 comentarii

  1. Ar fi super sa se intimple asa intr-un viitor cit mai apropiat, dar pe calea ferata nu mai trece deloc trenul? Eu parca imi aduc aminte ca anul trecut am vazut o locomotiva mi se pare.

    Comentariu de costi80 — 26 Aprilie 2008 @ 20:39

  2. În spate la Plaza există o gară de mărfuri pt aprovizionarea fostelor platforme industriale, care făcea legătura şi cu linia de cale ferată subterană dezafectată ce e paralelă cu Pasajul Lujerului (aproviziona fosta Fabrică de Lapte „Mioriţa”, actualmente magazinul Cora). Până acolo există încă trafic feroviar sporadic dinspre vest, dovadă mişcarea vagoanelor pe terminal şi trecerile de nivel modernizate de la intersecţiile cu Lujerului şi Moineşti.

    Ultima garnitură pe care am văzut-o rulând spre est, peste Vasile Milea a fost acum vreo 2-3 ani. O parte din şina de rulare este acoperită cu pământ, ierburi sau ciment.

    Odată cu dezvoltarea proiectelor imobiliare în zonă calea ferată nu-şi va mai găsi rostul. Prin urmare va dispărea de la sine.

    Tot de-a lungul acesteia a existat şi Gara Cotroceni, pe care unii ar dori s-o repună în funcţiune. Locaţia sa exactă precum şi proiectele legate de aceasta îmi sunt necunoscute. Pt mai multe informaţii poţi consulta forumurile specializate: Railwayfan, Transira.ro, Tramclub.org.

    Comentariu de Ionuţ — 27 Aprilie 2008 @ 1:45

  3. evident ca ar fi o treaba excelenta sa se faca bulevardul asta, daca vor disparea toate fabricile de pe traseul vulcan-trafic greu-militari. Dar pentru asta trebuie viziune, vointa si bani. Noi din toate astea avem banii, pe care ii baga tovarasii prin buzunarele firmelor proprii…

    Comentariu de andreanum — 2 Mai 2008 @ 11:43

  4. Auzi, mai exista strada Liniei in vreo forma circulabila? Acum 2 ani am zis sa fac o smecherie si sa ies de la Cora pana pe Moinesti de-a lungul caii ferate si m-am incurcat pana la urma printre blocurile din Militari fiindca strada coteste brusc la dreapta spre Timonierului. Legat de calea ferata – in mod sigur va fi convertita pentru traficul de pasageri undeva in 5-10-15 ani tinand cont si de planurile de modernizare a intersectiei de la Razoare, planuri care contin (cica) si un terminal feroviar conectat la reteaua de metrou.

    Comentariu de Dan — 7 Mai 2008 @ 13:55

  5. Fratilor ! nu va mai chinuiti sa scristi pe blogul lui poteras. Oricum nu posteaza comentariile noastre . Acolosunt numai aplaudacii lui

    Comentariu de mircea dr taberei — 7 Mai 2008 @ 15:40

  6. Din câte ştiu Str. Liniei este circulabilă în condiţii decente doar deasupra Pasajului Lujerului, lângă benzinăria Lukoil.

    În rest:
    – pe porţiunile din spatele caselor e teren viran;
    – pe porţiunile numai cu acces feroviar Str. Liniei e stradă doar cu numele.
    Repet, asta e ce ştiu eu, deci e posibil să greşesc.

    Cât priveşte terminalul feroviar, luaţi o hartă a Bucureştiului. Veţi descoperi o chestie interesantă: linia de cale ferată pleacă de la centura Capitalei, dincolo de CET Vest, şi ajunge adânc în oraş. O rută rapidă de acces feroviar în centrul Bucureştiului, alta decât cele de la Gara de Nord şi Gara de Est, ar putea fi foarte utilă la un moment dat. Gara Răzoare (Cotroceni/Drumul Taberei) ar putea fi o soluţie pt sud-vestul Bucureştiului. Vreo 5 cartiere ar beneficia de ea, dacă nu mai multe.

    Comentariu de Ionuţ — 7 Mai 2008 @ 20:11

  7. pfff… mai crede cineva povestile astea?

    Comentariu de stelutzza — 7 Mai 2008 @ 20:59

  8. adica nu-s povesti, sunt vise… dar cine sa le bage in seama?

    Comentariu de stelutzza — 7 Mai 2008 @ 21:02

  9. Sa stii ca asta cu gara razoare n-ar fi o idee rea, daca stam sa cugetam oleaca. Dar, desigur, nu noi suntem aia care tre sa cugete, ci „stapinii” bine alesi. Care numai de cuget nu au vreme.

    Comentariu de andreanum — 8 Mai 2008 @ 15:03

  10. da, e super idee daaar… cine se va afla la conducerea capitalei si a sectorului (indiferent de partid) va avea alte planuri. terenul respectiv este o mina de aur. se pot scoate prea mult bani din cumpararea lui la pret de nimic de la primarie si vinderea mai departe catre dezvoltatori straini la un pret de x ori mai mare… e un ‘tun’ prea important ca sa fie ratat de orice primar de dragul locuitorilor din drumul taberei si militari care se chinuie sa ajunga la servici si inapoi acasa😦

    in conceptia lor sa construiasca o sosea pe un teren din care pot sacoate bani ar fi ca si cum le-ar lua cineva din buzunar. nu o sa se intample.

    Comentariu de claudiu — 16 Mai 2008 @ 10:44

  11. Avantajul traseului propus e că nu doar locuitorii cartierelor adiacente pot beneficia de el, ci (până la lărgirea şi fluidizarea peste nşpe mii de ani a Centurii) tot sudul Bucureştiului până la ieşirea spre Giurgiu. Desigur, dacă tot traseul în partea aia va fi regândit.

    Apoi, pe el nu vor circula doar auto personale, ci şi RATB şi CFR Călători (dacă vor reface vreodată structura feroviară a oraşului).

    Comentariu de Ionuţ — 16 Mai 2008 @ 11:15

  12. […] un tânăr funcţionar din Primăria Capitalei vorbea de o şosea în locul căii ferate (remember Bd. Liniei? […]

    Pingback de La margine de cartier… « Hărţi şi informaţii despre Drumul Taberei — 26 Iulie 2008 @ 2:09

  13. EXISTA SOSEA PARALELA CU CALEA FERATA
    ,,,NU MAI DESFINTATI VOI CE NU TREBUIE,,,,,,
    CU CE TE INCURCA O SOSEA SAU O CALE FERATA
    ZICI ASTA PENTRU CA ASA AI AUZIT DE LA BABA DIN COLT SAU TI-A ZIS CITE UN IDIOT CARE NU STIE CARE ESTE MINECA SI CARE BATISTA ,,,DESCHIDE-TI OCHII BBBAAAAAAAAAAA AMETITILOR ,,,GAINARI DE DOI BANI MERGETI PE TEREN SI APOI VA DATI CU PAREREA ,,,VORBITI CU SPECIALISTII NU VORBITI CA AUROLACII IN PUNGA SAU PE GULERUL CAMASII CU MAMA MARE,,,,,IAR TU IONUT DA-LE PESTE BOT LA BAGABONTI,,,,,VOI ASTIA TINERI SA LE DATI PESTE BOT LA DINOZAURI ,,,,

    Comentariu de givan — 27 Iulie 2008 @ 5:30

  14. Nu este şosea paralelă cu calea ferată, ci doar din loc în loc câte o bucăţică de drum.
    Am fost nevoit de vreo 2 ori să scurtez din Militari către Drumul Taberei peste liniile de cale ferată, şi am nimerit la ţară. Singura porţiune asfaltată este vis-a-vis de Plaza, pe partea cu Militari-ul. În rest, pe partea cu Drumul Taberei, este drum de pământ.
    În dreptul Gării Cotroceni nu există decât fostul pachet de linii, redus acum la doar 2 pe extreme, restul fiind furate. Din spate de la fostul IMEB se continuă linia pe un singur fir, nemaifiind loc şi de stradă.
    O situaţie generală se poate urmări şi pe Google Earth.

    Comentariu de Ionuţ — 27 Iulie 2008 @ 9:12


RSS feed for comments on this post.

Blog la WordPress.com.

%d blogeri au apreciat asta: