Hărţi şi informaţii despre Drumul Taberei

8 Mai 2008

Ştiri despre viitorul traseu al metroului în Drumul Taberei

Dl. Horia Bucurică îmi trimite un link către o ştire ProTV despre traseul metroului în cartierul Drumul Taberei pe viitoarea Magistrală 5. Sper ca această înregistrare să-i mulţumească pe cei câţiva zeci de oameni care au căutat după expresii precum „hartă/traseu metrou Drumul Taberei”. Mulţumim!

Daţi click pe link-ul de mai jos pt a vedea video-ul, deoarece scriptul folosit de ProTV nu se „pupă” cu acest blog şi nu-l pot afişa ca videourile de Youtube (rămâne să mă informez cum se poate face asta).

Traseu metrou în Drumul Taberei

O mică notă personală: editorul televiziunii care s-a ocupat şi de partea scrisă a articolului a folosit expresia

„locuitorii suferă îngrozitor pt că nu au cum să ajungă niciodată în 20 de minute la Universitate”

Ei bine, sâmbăta, dar mai ales duminica se poate ajunge la Universitate cu maşina în 20 de minute. Cât priveşte restul săptămânii…e greu de crezut că 300.000 de oameni au treabă urgentă la Universitate, şi cum nu pot ajunge acolo în 20 de minute stau şi se vaită. Astfel, o ştire serioasă şi utilă tinde să cadă în penibil.

O altă ştire din ziarul Gândul din 24 aprilie a.c. ne spune următoarele:

„Licitaţia pentru lucrările de construcţie a magistralei 5 a metroului, pe tronsonul Eroilor-Ghencea, va avea loc în ultimul trimestru al anului, valoarea estimativă a contractului fiind de 1,295 miliarde lei, fără TVA, a declarat directorul tehnic al Metrorex, Ştefan Rotaru. El a precizat că licitaţia va viza lucrări de infrastructură pentru tunele, galerii şi staţii, ce se vor desfăşura pe o perioadă de doi ani de la data atribuirii contractului.

Potrivit proiectului, linia de metrou care va uni cartierul Drumul Taberei de centrul Capitalei ar urma să aibă o lungime de nouă kilometri şi 14 staţii, respectiv Ghencea, Prelungirea Ghencea, Râul Doamnei, Brâncuşi, Roman­cierilor, Drumul Taberei, Dru­mul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2, Hasdeu, Cişmigiu şi Universitate 2. Durata de execuţie a proiectului este de şapte ani din momentul începerii lucrărilor de construire.”

7 ani înseamnă cu mult depăşirea termenului promis de candidatul PD-L, dl Vasile Blaga. Ştiu că toţi suntem nerăbdători să avem mai repede metrou (şi potrivit articolului 2 ani vor dura numai săpăturile, restul timpului fiind probabil dedicat montării liniei, anexelor, amenajărilor, etc), dar ar fi bine ca înainte să punem ştampila (cei care o vor face), să ne gândim care termene şi proiecte sunt realiste şi care doar vorbe goale.

6 comentarii

  1. Traseul actual este prost facut. un traseu bun ar fi pe timisoara pana la Valea Oltului apoi direct pe sub blocuri si pamant in Rahova. In ghencea nu are ce cauta. Si statiile mai rare. nu e autobuz. principalul avantaj al metroului este rapiditatea!!!

    Blaga e prost si abereaza! Compara metroul Bucuresti cu al Parisului!!! Parisul nu are Tramvaie!!! Parisul are RER!!! Noi avem tramvaie ce trebuiesc imbunatatite in tipul Light Rail. Avem nevoie de mai multe trasee de tramvaie. Tramvaiul pe iuliu maniu piata Victoriei trebuie sa reinvieze cum a reinviat tramvaiul in Paris. Metroul cu statii sub 1 km nu are ce cauta in Bucuresti. Metroul din Paris este un tramvai mai lung si TOTAL separat de trafic si intersectii!!!

    Comentariu de High — 9 Mai 2008 @ 13:10

  2. Si eu sunt de parere ca e aberant sa faci 14 statii pe un traseu de numai 9 km. Asta presupune cheltuieli exorbitante si transforma metroul intr-o caruta. De exemplu, intre Eroilor 2 si Universitate 2 n-au ce cauta 2 statii. Este suficienta una singura la Kogalniceanu. (Oare ce distanta este intre Kogalniceanu si Cismigiu?). Alt exemplu – Intre Orozont si Favorit distanta e atat de mica, incat o singura statie e suficienta.
    Sunt de acord ca in prezent sunt distante mari intre unele statii (ex. intre Stefan cel Mare si Obor sau intre Dristor 1 si Grigorescu). E mult 1,5-2km, dar nici nu putem ajunge la 600 m ala nu mai e metrou.
    La japonezi distantele dintre statii sunt de 1-1,2 km. Asta inseamna ca Intre Universitate si Ghencea ar fi suficiente 10 statii.

    Comentariu de Zarea Razvan — 2 August 2008 @ 8:12

  3. În Manhattan sunt cam la fel de dese ca în proiectul nostru. Şi totuşi metroul la ei e mereu plin, la fel ca şi autobuzele de suprafaţă pe care le dublează.

    Comentariu de Ionuţ — 2 August 2008 @ 8:58

  4. […] Ştiri despre viitorul traseu al metroului în Drumul Taberei […]

    Pingback de Udrea, Geanta si cu Feldman ingroapa metroul din Drumul Taberei! « Un blog cu atitudine — 19 Februarie 2009 @ 1:13

  5. Tot la capitolul „Ştiri despre viitorul traseu al metroului în Drumul Taberei” pot trece si situatia actuala a proiectului – sustinerea de care are parte la votarea bugetului.

    Mai exact: ZERO! Am pus ce si cum pe: http://atitudini.wordpress.com/2009/02/19/udrea-geanta-si-cu-feldman-ingroapa-metroul-din-drumul-taberei/

    Poate daca merge vestea, mai e o sansa…

    Comentariu de atitudini — 19 Februarie 2009 @ 1:42

  6. Sau poate nu…

    Comentariu de Ionuţ — 19 Februarie 2009 @ 10:40


RSS feed for comments on this post.

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

%d blogeri au apreciat asta: