Hărţi şi informaţii despre Drumul Taberei

5 Iunie 2008

O aparentă inocenţă

Filed under: Informaţii de uz general — Ionuţ @ 9:12

Am constatat de-a lungul vremii 2 curente de opinie, 2 tendinţe de generalizare atunci când vine vorba de cartierul bucureştean Drumul Taberei.

Pe de-o parte avem tabăra CONTRA, a celor ce detestă aceste locuri datorită situaţiei dificile a transportului local, care spun că suntem un cartier de periferie şi ne bate porumbul în geam. Aceste opinii le înţeleg, în parte fiind fondate pe situaţii reale (mai puţin porumbul, care a dispărut în anii ’70).

Pe de altă parte însă, avem tabăra PRO, ce poate genera o falsă opinie. Până la un punct au dreptate: avem (încă) un cartier verde şi destul de liniştit, iar prin organizarea sa, prin multitudinea de elemente de utilitate socială, poate funcţiona în caz de nevoie ca un oraş de sine stătător (practic îi mai lipsesc doar chestii de genul spital şi primărie proprii, staţie de epurare a apelor, etc).

Ce nu se spune e ceea ce se ascunde în spatele acestei aparenţe idilice. Avem gunoaie şi avem oameni nesimţiţi care le produc. Avem gropi, iar praful ne sufocă uneori, la fel ca şi traficul. Avem organizare proastă în multe domenii. Piaţa Drumul Taberei câteodată îmi aminteşte de Piaţa Progresul. Avem terenuri virane, lăsate de zeci de ani în paragină chiar lângă unităţi de învăţământ. Avem oameni ce nu-şi respectă semenii. Avem haite de maidanezi care se iau la omor între ei ziua şi noaptea. Avem „doamne respectabile” ce fac colecţie de câini, pisici şi purici, fără însă ca să aibă o reală grijă de ei. Avem rahaţi de câine şi de om înşiraţi pe străzi. Avem blocuri renovate parţial, fiecare în legea lui, ce arată mai a sorcovă decât blocurile lui Vanghelie. Cartier liniştit? Înseamnă că nu au măsurat nivelul de zgomot de pe Str. Valea Oltului la semaforul de la intersecţia cu Str. Valea Ialomiţei, unde noaptea este gălăgie la fel ca şi ziua, iar şoferii sar unul la gâtul altuia.

Dar mai presus de asta avem delicvenţă. Dacă în cazul altor zone din Bucureşti ea este trâmbiţată cu un soi de mândrie locală (vezi estul şi sudul Capitalei), de genul „să vă temeţi de noi”, în Drumul Taberei avem o delicvenţă ascunsă. Avem o secţie de Poliţie (22), subdimensionată, cu spaţii insuficiente (şi o policlinică este mai mare) şi personal ce trebuie să asigure o zonă întinsă (situaţia este identică la toate cele 3 secţii de Poliţie din Sectorul 6 – 20, 21, 22, deci e o problemă a întregului sector). La fel ca şi în alte părţi, mulţi dintre poliţişti încearcă să-şi facă treaba dar nu prea au cu ce, că Ministerul a băgat bani în alte chestii, iar în Rromânica SRL se aplică politica paşilor de melc.

Participând în 2000 la cazul unei dispariţii de persoană, am constatat că filmele americane cu copii care nu vroiau să vorbească cu poliţia de teamă că şi-ar pierde din popularitate este o realitate în liceele din Drumul Taberei. Practic vorbim de sisteme de valori şi de gândire diferite, în care membri ai găştilor de cartier şi apropiaţi ai acestora dezvoltă strategii şi planuri fanteziste menite să înşele şi să deruteze echipele de cercetare (poliţie, părinţi). Zici că-s mici şi proşti, dar nu e aşa. Lipsa unei educaţii adecvate (o problemă generală, de altfel, în Rromânia), anturajul şi inconştienţa specifică vârstei au făcut ca unele dintre aceste obiceiuri proaste să se păstreze, să se perpetueze, să se dezvolte.

Şi din când în când aceste tensiuni acumulate răbufnesc. Mai un scandal în barurile dintre Favorit şi Drumul Taberei 34, mai un urmărit găsit pe lângă Buclă, mai nişte violenţe, mai nişte puşti care-şi dau în petec…

Inconştienţa elevilor de clasa a 12-a ce s-au încolăcit azi-noapte cu maşina de un stâlp de pe Bd. Timişoara m-a determinat să scriu acest articol. E mai puţin important dacă erau de-ai noştri sau nu. O să fiu sadic şi o să spun că e bine că se mai întâmplă aşa, că murind se mai cern dintre ei, mai scăpăm de uscături. Dar ce te faci, frate, cu cei care dacă tot au chef de prostii, preferă să-i afecteze pe cei din jurul lor în loc să se ducă şi să se dea cu capul de pereţi până le trec pandaliile?

Voi ce părere aveţi de cartierul ăsta al nostru?

9 comentarii

  1. Mie mi se pare că exagerezi puţin când vorbeşti de marea delincvenţă din zbuciumatul cartier Dr. Taberei. Poate că zona în care este apartamentul meu e mai liniştită (poiana muntelui), dar cum am locuit în mai toate cartierele bucureştene, să mă întorc în Dr. T. a fost o plăcere. Îmi place să mă plimb şi au fost relativ puţine situaţii când m-am simţit ameninţată de personajele din jur.
    Acum, e drept că în blocul meu s-au tot dat spargeri, dar şi chiar în cele mai liniştite şi civilizate oraşe/orăşele din Europa sunt probleme. De ce? Sunt locuite de oameni.

    Mie îmi place cartierul, dacă s-ar rezolva problema transportului, în special metroul, ar fi cartierul de blocuri perfect din Bucureşi (subliniez – din Bucureşti).

    Comentariu de Girl — 5 Iunie 2008 @ 17:00

  2. Eu nu am spus că ar fi mai rău decât alte zone din oraş. Eu am spus doar că există probleme, şi am prezentat câteva dintre ele. Felul în care le percepe fiecare nu ţine de mine.

    Comentariu de Ionuţ — 5 Iunie 2008 @ 17:36

  3. Eu sunt nascut-crescut in acest cartier si pot sa zic ca imi iubesc cartierul. Cand m-am mutat de la ai mei in 96′ nici nu am conceput sa-mi casa in alt cartier. Sigur, sunt si parti mai nasoale, una din ele ar fi traficul dar pana la urma se va rezolva si el, nu se stie cand, dar se va rezolva. Infractionalitatea- aici nu sunt de acord cu tine, cred ca stam mult mai bine fata de alte cartiere, problemele nu sunt chiar asa de grave. Cu cainii comunitari de bine de rau s-a mai rezolvat, acum cativa ani imi era frica sa merg noaptea de la tricodava pe prelungirea Ghencea pana la mine la Raul Doamnei, acum nu mai am probleme. Piete slava domnului avem destule, 4 daca nu ma insel, aici e vorba de proasta administrare a primariei, care a avut si o sa aiba cel putin 4 ani de acum inainte, de primari incapabili
    Zici ca unt scandaluri notabile intre gastile de cartier? Eu unul nu am auzit de vreun scandal notabil in ultimii ani. Cand eram mai mic (la inceputul anilor 80′) zau ca erau mai multe scandaulri decat sunt acum(de cate ori se faceau lanturi prin cartier era imposibil sa nu iasa bataie intre gasti)
    In problema educatiei tinerilor, aici iti dau dreptate, e o problema generala si tare nu as vrea sa mai fiu prin tara cand o sa ajunga aceasta generatie la putere.

    Comentariu de teoctist — 5 Iunie 2008 @ 17:54

  4. 🙂
    Nici eu nu am spus că nu ai dreptate, ci doar că exagerezi puţin pe unele părţi negative.

    Am uitat să adaug că o vreme am predat la Grigore Moisil şi aici chiar ai perfectă dreptate cu educaţia pe care o primesc copiii în şcoli, dar mai ales acasă, căci, până la urmă, acolo stă baza.

    Comentariu de Girl — 5 Iunie 2008 @ 18:17

  5. Marea delicvenţă…zbuciumatul cartier…scandaluri notabile… Să fie oare astea cuvintele mele? Nu cred!

    Comentariu de Ionuţ — 5 Iunie 2008 @ 18:45

  6. Am redescoperit pe blogul meu vechi de Yahoo 360 povestea unui accident de maşină petrecut sub geamul meu în august, anul trecut. Spre aducere aminte a ceea ce face inconştienţa la volan, vi-l dau spre citire (clic pe link): http://blog.360.yahoo.com/blog-GB7bltA4dKhP3GZdYfT1jb6eI9k-?cq=1&p=558

    Comentariu de Ionuţ — 5 Iunie 2008 @ 23:20

  7. eu nu m-as muta de aici (am schimbat 3 apartamente in zona – v. ialomitei, drumetului, orizont – si sper sa raman aici). porumbul o fi disparut, dar pe la sfarsitul anilor ’80 culegeam flori de pe camp (si furam lalele de la sera) unde e acum brancusiul.

    pe de alta parte, acum cateva luni mi-au spart casa, chiar daca eram convinsa ca vigilenta babelor din bloc tine orice hot la distanta (evident, stiu tpt timpul cine intra in ce apartament, dar n-au vazut picior de hot, ele dormeau, nu erau acasa…)

    dar tot mi se pare mai frumos decat in alte zone, mai ales de cand m-am mutat intr-un bloc pentru mai marii comunisti, cum zicea cineva in comentariile de la alta insemnare. inca mi se pare putin incredibil cata verdeata am.

    Comentariu de Jen — 6 Iunie 2008 @ 12:23

  8. :)) Frumos blocul tău…mai ales extraterestrul ăla verde de pe cărămizi.😉 Şi nu mai zice că stai la Orizont. Zi că stai „lângă noul mall”, e mai şic. :p

    Întotdeauna unii vecini vor şti cine eşti şi ce învârţi, chiar dacă tu nu-i ştii. La mine de exemplu, ştiau câţi suntem în casă şi care ne e programul. :p

    Comentariu de Ionuţ — 6 Iunie 2008 @ 13:50

  9. si eu cred ca exagerezi …eu am locuit din martie 2005 si pana in mai 2007 in prelungirea ghencea, unde erau intr-adevar si caini si rahateii lor, si vecini curiosi care ieseau pe usa de cate ori o deschideam noi pe-a noastra, si transportul era greu si uneori imi trebuia o ora jumate sa ajung in stefan cel mare, erau si tigani si piata era super murdara, si era praf, si blocurile alea pareau sa cada, DAR dimineata cand ieseam spre birou nu incercam disperata sa feresc flegmele de pe trotuar, in autobuze lumea parca nu putea asa, erau batranei simpatici, doamne ce coborau la biserica catolica, copii cu ghiozdane si fetite cu fundite la codite….era atata verde, erau si terase normale…si daca voiam sa ies tarziu nu ma acosta nimeni. Pentru cine nu crede, veniti in berceni, la piata sudului..sa vedeti aici scarbosenie umana si fizica, lipsa de respect si educatie.

    Comentariu de gabi — 22 August 2008 @ 15:46


RSS feed for comments on this post.

Blog la WordPress.com.

