Hărţi şi informaţii despre Drumul Taberei

12 Iunie 2008

Ocoliţi, încă o dată

Filed under: Informaţii de uz general — Ionuţ @ 22:33

Unul dintre motto-urile dlui primar al Sectorului 6, Cristian Poteraş, este: „Bucureştiul se dezvoltă spre Vest”, motto pe care-l afişează pe blogul propriu. Cu toate acestea locaţia primului Spital Universitar din sector a fost aleasă foarte aproape de locaţia actualului Spital Universitar al Municipiului Bucureşti: cel actual este la Eroilor, iar cel proiectat să se construiască cândva (pe site-ul Primăriei zice că în 2 ani…nu se ştie însă de când încep cei 2 ani…uşor, fără grabă, că doar nu suntem animale, vorba reclamei😉 ) va fi la o staţie de metrou distanţă, la Politehnica (schiţa pe galeria foto a dlui Poteraş, pt că n-am reuşit s-o descarc s-o afişez aici).

Nu ar fi fost mai bine dacă locaţia ar fi fost aleasă mai spre vest? Practic de la Politehnica mai ai puţin şi ajungi în centrul oraşului. Eu aş fi propus o locaţie mai accesibilă majorităţii locuitorilor cartierelor Ghencea, Drumul Taberei, Militari şi Crângaşi, pe lângă zona magazinului Cora. Ar fi fost mai uşor de ajuns, şi pe axa tramvaiului 41, şi pe axa Militariului, şi a Drumului Taberei. Adică mă rog, ce ştiu eu, profan ce sunt, dar mă gândesc şi eu: când ai o zonă foarte mare de acoperit, cu cartiere între care nu există o rută dreaptă şi trebuie să ocoleşti foarte mult (ex: zona vestică a Militari şi Drumul Taberei este separată de zona vestică a Giuleştiului prin Lacul Ciurel, trebuind să ocoleşti prin Crângaşi), atunci gândeşti instituţiile de utilitate publică pt a fi cât mai accesibile tuturor. Eu nu aş pune spitalul la marginea sectorului, ci cât mai spre mijlocul lui. Iar zona estică poate fi foarte bine deservită ca şi până acum de Municipal, şi tot îl mai eliberezi de câteva sute de mii de posibili pacienţi, cât ar număra populaţia deservită.

Cât despre disponibilitatea terenului pe care se putea construi un spital, am văzut cum în ultimul an mai multe terenuri mari din Drumul Taberei şi Militari au fost cumpărate pt proiecte imobiliare de anvergură. Deci terenuri existau, mecanismele de declarare a acestora ca fiind de utilitate publică există (bune, rele, cum sunt ele), voinţă… Ei, aici e acum, pt că am văzut cum hei-rup-ul dlui Poteraş în administrarea sectorului s-a manifestat doar în ultimele luni de mandat, în bunul spirit cu care ne-a obişnuit clasa politică rromânească. Şi în ultimele luni terenurile erau deja date, inclusiv unele prin zona mai sus amintită, cum ar fi terenul Electrotehnica de vis-a-vis de Plaza sau viitorul Primăvara-Lujerului de lângă Cora. Pe site-ul Primăriei scrie că proiectul ar fi mai vechi, că primarul Poteraş s-ar fi luptat pt construirea acestuia… Dar dacă până acum n-a anunţat nimic public, în 4 ani de când e primar, nu a zis „Uite domne, Icsulescu şi cu Igreculescu nu mă lasă să vă fac spital”…trageţi şi singuri concluziile…

Viitorul spital (iar viitorul ne va arăta dacă va fi spital sau altceva), ar urma să fie ridicat în zona depoului de metrou din spatele staţiei Politehnica, vis-a-vis de actualul sediu Vodafone şi terenurile de sport de la Rectoratul Politehnicii. De pe site-ul Primăriei Sector 6 am descărcat o poză a proiectului, cu Bd. Vasile Milea în partea stângă.

Blog la WordPress.com.

